Paalsport/ Paaldansen, Aerial Hoop, Aerial Yoga, Bungee-Fit en Flexibiliteitstraining zijn de vaste lessen in ons rooster.

Regelmatig voegen we daar tijdelijke lesblokken aan toe zoals Barrée Workout, Bungee-Dance en Aerial Dance.

Workshop series van 6 tot 8 weken geven je bovendien de mogelijkheid kennis te maken met Burlesque, Exotic Flow en Floorwork.

Regelmatig organiseren we daarnaast workshops van expert-trainers op een specifiek en uniek sportgebied zoals Acro-Yoga.

Hieronder lees je per sport meer...

Paalsport & Paaldansen Sport voor Power Vrouwen

We maken onderscheid in Paalsport en Paaldansen.

Paalsport benadrukt de sportieve, full-body workout kant; sport zoals je in de sportschool traint. Je wordt er (veel) sterker van. De IPSF (internationale paalsport-bond) heeft als overkoepelende organisatie o.a. als doel deze sport op het Olympisch programma te zetten. Danselementen zijn in deze lessen aanwezig maar de kern bestaat uit de oefeningen, draaien en krachtelementen.

Paaldansen benadrukt meer de dans en elegante kant. Voor ons is het benadrukken van sierlijkheid en vrouwelijkheid niet hetzelfde als platte erotiek. Iedere vrouw vult deze tak van sport op haar eigen manier in; de kern zit in zelfrespect en eigenwaarde.

Veel van onze leerlingen moesten eerst "over een drempeltje" voor ze een proefles kwamen doen... We begrijpen dat heel goed. "Daar ben ik toch niet sterk genoeg voor...", horen we vaak. Maar fietsen heb je ook moeten leren... Je bouwt de kracht op in de beginnerscursus. Niemand verwacht dat je de eerste les alles al kunt. Dan was er toch geen lol aan :-) en konden we de beginnerscursus wel afschaffen.

Stuur ons dus gerust een berichtje als je ergens over twijfelt of als je meer informatie wilt.


Bungee-Fit Full Body Workout met de hoogste FUN-factor

We zeggen het niet zomaar... Niet alleen al je normale spieren train je, maar ook je lachspieren ! Je hebt niet in de gaten hoeveel Kcal je verbrandt terwijl je rent, springt, duikt, squat en push-ups doet in talloze varianten.

Met Bungee-Fit werk je zowel aan je spieren als aan je conditie. Het is een sportieve ervaring die geen enkele andere sport je kan bieden. De enige manier is het zelf ervaren.

Let op : het Bungee-Fit harness (de gordel) kan in het begin gewenning vragen. Blauwe plekken op heupen en in liezen horen bij de sport en worden gaandeweg minder.


Flexibility Je bent leniger dan je denkt

In de Flexibility lessen maken we de combinatie van actieve, passieve en dynamische stretch-oefeningen. Hierdoor worden je spieren op verschillende manieren aangesproken om soepeler te worden. Met het resultaat sta je (zeker in het begin) vaak verstelt van jezelf.

"Ik had nooit gedacht dat ik nog zo lenig was..."

"Ik ben nog nooit zo lenig geweest..."

De lessen worden gegeven in de thema's Split, Spagaat en Back-bend (rug). Er is geen enkele basis-lenigheid voor nodig. Waar je nú staat is je uitgangspunt en je vorderingen volgen vlot !

Waar we deze lessen ooit begonnen als ondersteuning van de lenigheid bij Paalsport-lessen zijn ze inmiddels zo populair dat we er aparte eigen lesuren voor opgenomen hebben.


Aerial Hoop Acrobatiek & Circus...

We zijn trots op onze Aerial Hoop. Het geeft je, net als bij onze andere sporten, de mogelijkheid bijzondere dingen te ontdekken en je grenzen te verleggen. Train voor een "Man in the Moon" of een "Reversed X". Ervaar het circus-aspect en wordt onderdeel van de wereld van acrobatiek.

Aerial Hoop is bij volwassenen en kids populair.


Aerial Yoga Rust & Ontspanning in het Aerial Yoga Doek

Bij Aerial Yoga ondersteunt het Aerial doek je. Het helpt je je balans te vinden, letterlijk en figuurlijk. Bij de openings-ontspanning kun je je even helemaal terugtrekken in het doek. Een kadootje voor jezelf. Het doek masseert je spieren bij de verschillende Asana's die bovendien makkelijker vol te houden zijn. De Boom, de Duif, de Vleermuis, ze hebben allemaal een variant met het Aerial Doek, elk met een bijzondere uitwerking op je lichaam.

Aerial Yoga bieden we aan in twee varianten. Bij de normale lessen hangt het Doek op heuphoogte. Hierbij ligt de nadruk op het soepeler maken van je spieren en je lichaam.

Bij Restorative Aerial Yoga hangt het doek op enkel-hoogte. Hierdoor worden de oefeningen lichter. De nadruk verschuift als vanzelf meer naar innerlijke rust en ontspanning. Deze variant is heerlijk om de zondag mee te beginnen, actief, maar volledig ontspannen. Je zondag kan niet meer stuk. Alle Aerial Yoga lessen worden afgesloten met een eind-ontspanning in het doek waarbij voor wie dat wil (buiten Corona-tijd) een massage de kers op de taart van deze les is.

In onze intieme Yoga-ruimte hangt de ontspannen sfeer van even helemaal los zijn van de dagelijkse dingen. Je komt er onthaast, ontspannen en tegelijk opgeladen uit. De Aerial Yoga lessen sluiten we (buiten Corona-tijd) af met een heerlijk kopje thee .


Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image